Dag 5 - reis naar Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu Dag 5 - reis naar Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu

Dag 5 - reis naar Amed

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Lianne

07 Oktober 2015 | Indonesië, Amed

Vandaag gaan we door naar onze volgende bestemming: Amed. Dit ligt aan het oosten van het eiland en zal zo'n 3 uur rijden zijn (meteen ook de langste reisdag). We hadden een taxichauffeur geregeld via de eigenaresse van de villa, maar vlak daarvoor stond er ineens een tweede chauffeur voor onze neus. Wij hadden een paar dagen eerder bij hem geinformeerd wat het kostte om ons naar Amed te brengen, maar we zouden hem nog bellen. Dit hebben we niet meer gedaan, maar hij dacht toch een afspraak te hebben met ons. Oepsie.. Nou goed, we gingen met de taxi naar Amed en zijn onderweg nog twee keer gestopt. Eerst bij een soort plantage waar ze eigen kruiden en fruit verbouwden, maar het belangrijkste was de Luwak koffie. Dit is koffie waarvan de bonen door een civetkat worden gegeten, dan uitgepoept en van die poep wordt weer koffie gemaakt (uiteraard eerst gewassen..). We kregen een rondleiding door de tuin en een proeverij van allemaal verschillende soorten koffie en thee, was echt heel leuk. Daarna zijn we nog gestopt bij watertuinen, Tirtagangga. Deze waren gemaakt door een voormalig koning van bali als een plek ter ontspanning. Er waren vijvers met echt enorme koikarpers! T was in mooie Balinese sferen. Hierna reden we door naar ons volgende huisje, ook weer prachtig. Het heeft zelfs een zwembad op het dak, erg leuk. We blijven hier twee nachtjes en daarna reizen we door naar de Gili eilanden.

• 08 Oktober 2015 - 12:11

Oma:

Wat zien jullie weer veel.
    Doe wel voorzichtig. Groetjes Oma.