Shark Bay / Exmouth - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu Shark Bay / Exmouth - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu

Shark Bay / Exmouth

Door: Stefan en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Lianne

23 April 2014 | Australië, Tom Price

Inmiddels weer een hoop meegemaakt. We zijn eerst in Shark Bay geweest waar je in de ochtend bij Monkey Mia kunt kijken naar de dolfijnen die naar de kust komen om gevoerd te worden. We stonden met onze voeten in het water en de dolfijnen waren drie meter van ons vandaan, heel gaaf! Later zijn ze nog twee keer teruggekomen om te kijken of er nog wat te halen viel. We hebben daar lekker aan het strand gelegen en zijn naar een Sea Aquarium geweest waar we konden kijken bij het voeren van de haaien en er uitleg werd gegeven over allerlei soorten vissen die je daar in de wateren kunt vinden. Was heel leuk!

Daarna zijn we doorgereden naar Exmouth, zo'n 700 km verderop. We hebben daar een dagtocht op een boot gedaan. Eerst gingen we snorkelen op het Ningaloo Reef en daarna op zoek naar walvishaaien. Die hadden we al na 10 min gevonden en we hebben een paar keer met de walvishaaien gezwommen. Het zijn hele rustige beesten, waren zo'n 6-7m lang. Echt super indrukwekkend! 's Middags hebben we nog een keer gesnorkeld op het reef en hebben we een luipaardhaai voorbij zien zwemmen, ook al zo gaaf!! Verder lekker op de boot in de zon gelegen, het is al een paar dagen lang zo rond de 35 graden. Het grappige was dat we veel vissen hebben gezien waar we in shark bay uitleg over hadden gekregen. Heeeel veel grote en gekleurde visjes gezien.

Vandaag zijn we doorgereden naar Tom Price van waaruit we Karijini National Park gaan bezoeken. Hier zijn allerlei gorges en kleine pools waarin we kunnen zwemmen. Inmiddels hebben we er al zo'n 2800km opzitten (en nog zo'n 3000 te gaan..)

Heel verhaal weer, maar we hebben weinig plekken waar we op internet kunnen. We hebben de afgelopen drie dagen zelfs helemaal geen bereik met onze telefoons gehad. We voelden ons wel een beetje afgesloten van de wereld.. Maar het is prachtig weer en we doen alleen maar leuke dingen!

• 23 April 2014 - 10:15

Ingeborch:

Hoi, leuk om jullie verhalen te lezen en zo herkenbaar allemaal, ooooh ik ben zo jaloers :-) geniet van Karijini zo mooi daar ook!! Veel plezier en ben weer benieuwd naar het volgende verhaal! xx

• 23 April 2014 - 11:44

Oma:

Wat hebben juli een mooie vacantie.
    Stefan nog gefelisiteerd.groetjes!xxx

• 23 April 2014 - 17:12

Peter:

Toch nog wat vergeten. Onderwatercamera voor de walvishaai!!

• 23 April 2014 - 18:16

Petra:

Echt geweldig deze reis. Leuk dat jullie dit reisverslag maken. Werkt wel aanstekelijk, ik krijg er ook helemaal zin in. Heel veel plezier nog samen. Liefs, Hans, Petra, Kirsten en Carmen x

• 23 April 2014 - 18:36

Hans En Annet:

Hallo reizigers, wat een mooie avonturen weer!! Wel oppassen met de haaien, nog geen krokodil gezien! Weer veel plezier en reis voorzichtig! Liefs

• 23 April 2014 - 18:46

Kitty:

Hoi Lianne en Stefan. Het ziet er allemaal geweldig uit. Jullie ook trouwens . Wat zijn jullie al bruin. Doe voorzichtig en geniet!!! Xxxx

• 24 April 2014 - 06:06

Stefan En Lianne :

We hebben ook onderwater foto's van de walvishaai, maar die staan op een cd dus kunnen we jammer genoeg niet bij het verslag plaatsen. Net nog een berg beklommen (Mount Nameless), was echt pittig! Straks naar de gorges en morgen hebben we een 4WD gehuurd om echt binnen in de gorges te komen.

• 24 April 2014 - 06:17

Yvonne:

Hoi Lianne en Stefan,
    prachtig allemaal, en die verhalen met die haaien bijzonder hoor. Leuk om dit te lezen allemaal. Geniet ervan en we kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes, x x van ons allemaal

• 24 April 2014 - 06:20

Yvonne Veen:

Oeps, zag in de berichten dat stefan jarig is geweest. Nog van harte dan groet yvonne