Karijini/Broome - Reisverslag uit Fitzroy Crossing, Australië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu Karijini/Broome - Reisverslag uit Fitzroy Crossing, Australië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu

Karijini/Broome

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Lianne

30 April 2014 | Australië, Fitzroy Crossing

Tijd voor weer een update, we zijn inmiddels weer een stuk verder. Na Exmouth zijn we doorgereden naar een dorpje Tom Price wat meer naar het binnenland ligt. Van daaruit zijn we naar Karijini NP geweest, waar allerlei gorges zijn. In de ochtend dachten we wel 'even' mount Nameless te beklimmen. Het was zwaar!!! Het was een klim van ruim een uur, steil omhoog, de 'paden' waren steentjes door de bosjes en soms moest je zelfs wat rotsen beklimmen. Het uitzicht over het gebied en de ijzermijnen was wel heel mooi. We zijn de eerste dag met onze camper het park in gegaan en hebben een super mooie, kleine waterval gevonden die in een pool uitkwam waarin je kon zwemmen. Dat was echt heeel mooi. De dag erna zijn we met een 4WD het park in gegaan, met de verwachting dat we nog veel meer moois tegen zouden komen maar dat viel een beetje tegen. Het was wel mooi, maar we vonden het deel met de waterval mooier. We hebben wel een mooie wandeling gemaakt over de bodem van de gorge die helemaal droog was.

De volgende dag zouden we naar Eighty Mile Beach rijden, ongeveer 650 km. Toen we daar aankwamen bleek dat we 10km over een gravelroad moesten en dat mogen en kunnen we niet met onze camper. We hebben besloten om in 1x door te rijden naar Broome, dat was nog zo'n 350km. De afstand was wel te doen, maar t laatste half uur was t donker en t is echt niet te doen om in t donker te rijden. Behalve dat de snelwegen van slechte kwaliteit zijn, kennen ze geen vangrails (behalve bij afgronden) en geen lantaarnpalen, maar moet je ook enorm oppassen voor kangaroos etc die onverwacht de weg oversteken. Door t donker zie je die dus niet. Gelukkig heelhuids op de camping aangekomen en zijn we lekker drie dagen in Broome gebleven. We hebben daar vooral aan t strand gelegen en genoten van een soort van stad (al is Zandvoort nog meer een stad te noemen). Stefan zn verjaardag hebben we lekker op het strand doorgebracht en 's avonds uit eten geweest bij een strandtent waar we naar de zonsondergang hebben gekeken. Was erg mooi en erg leuk! Wat heel bizar is om te zien dat er hele grote getijde verschillen zijn. In de ochtend is het hoog water en aan het eind van de middag begint de zee echt minimaal 500m verderop. T is hier wel echt heel warm! Overdag 35 graden en 's nachts op zn koudst 30, dus slapen hier heel slecht. We kunnen de deuren van de camper niet open laten ivm de beesten...

Vandaag zijn we doorgereden naar Fitzroy Crossing, hier blijven we maar 1 nachtje op weg naar Nitmiluk en Kakadu Np en uiteindelijk onze eindbestemming Darwin. We hebben inmiddels al ruim 4600 km gereden, dus nog zo'n 1500 te gaan. T eind komt in zicht!! We zijn er stiekem wel aan toe, het is namelijk echt heel gek om te merken hoe weinig dorpen/mensen etc je tegenkomt onderweg. In t stuk van Karijini naar Broome wat 1000km was, zijn we 1 stad en 4 tankstations tegengekomen, meer niet..

• 30 April 2014 - 15:52

30 Seconds Expert:

als ik nu een felicitatie stuur, ben ik dan toch nog op tijd met het tijdsverschil? :-S

• 30 April 2014 - 16:33

Yvonne Veen:

Leuk al die belevenissen. Maar niet meer in donker rijden hoor, best wel beetje eng. Inderdaad al heel wat kilometers erop zitten. Wij wensen jullie nog veel plezier verder. Groetjes van ons uit de meern

• 30 April 2014 - 19:55

Kitty:

Leuk om weer te lezen!!! Ben ook echt benieuwd naar jullie foto's! Geniet nog van deze laatste dagen in australie! Zal ook wel weer blij zijn om jullie weer te zien!! Xxx

• 30 April 2014 - 23:00

Luna:

ik mag lekker op bed liggen hier

• 30 April 2014 - 23:25

Oma Veen:

Veel plezier nog en doe voor zichtig groetjes Oma.