Ubud + Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu Ubud + Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Stefan en Lianne - WaarBenJij.nu

Ubud + Lovina

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Lianne

20 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

We zijn inmiddels al weer door naar onze laatste bestemming op Bali. Ik zal eerst nog even vertellen wat we de rest van de tijd in Ubud hebben gedaan. We hebben dus een fietstocht gemaakt door de rijstvelden. Dit was heel erg mooi. We kwamen ook door dorpjes en langs een schooltje. Dat schooltje was erg leuk, het was een basisschool en de kinderen waren net uit. Erg leuk om te zien. De rijstvelden waren ook erg leuk!

De volgende dag zijn we naar Celuk geweest. Dit is een dorpje vlakbij Ubud, dat bekend staat om zijn zilver (en goud) smeden. Hier kun je heel goedkoop zilveren sieraden vandaan halen en ook dingen op maat laten maken. Hier zit ook de buddha to buddha fabriek, zijn we niet geweest, en die sieraden verkopen ze hier merkloos. Was erg leuk en we hebben natuurlijk ook een aantal dingetjes gekocht! De laatste dag in Ubud hebben we bewaard voor shoppen. Dat kan daar erg goed, vooral voor spulletjes voor in huis en tuin. Erg leuk! 'S avonds hebben we een heerlijk 6 gangen diner gegeten bij Mozaic. Eén van de beste restaurants van bali.

De volgende dag gingen we naar Lovina. We werden opgehaald door de chauffeur van de eigenaresse van t huisje. We zijn door de Jatiluwih rijstvelden gereden, dit was echt schitterend! Alleen de weg.. echt allemaal kuilen en smalle bergweggetjes. De chauffeur had er redelijk maling aan, reed best hard en we werden helemaal door elkaar geschud. Ook van tegenliggers werd hij niet warm of koud. Nou goed, dat kan hier allemaal en het meest gekke is ook dat het hier altijd goed gaat. We hebben nog geen ongeluk oid gezien.

Het huisje hier is prachtig! Groot, grote tuin, zwembad, kok, bewaker voor 's nachts, echt heel luxe! Hier gaan we vooral lekker relaxen en bijkomen van alles wat we hebben gedaan.
We zijn gisterochtend wel met een bootje het water op geweest om dolfijnen te kijken. Dat was op zich leuk, ware het niet dat er nog zeker 50 andere bootjes op het water waren waardoor de dolfijnen vaak snel weer onder water gingen. We hadden ontbeten op de boot en toen waren de meeste andere bootjes weg. Toen hebben we nog wel een hoop dolfijnen gezien die ook uit t water sprongen enzo.

Vandaag hebben we een hike gemaakt door t binnenland naar een waterval. Het was een hele leuke hike en daar aangekomen mochten we van de waterval afglijden en van de rotsen springen. Die rotsen waren 4, 11 en 16m hoog. Ik heb t niet gedaan, maar Stefan wel. Onderweg hadden we nog onder een mini watervalletje gezwommen, Blue Lagoon. Was ook erg leuk. Morgen ons laatste dagje hier en donderdag vertrekken we alweer naar Singapore. Daar blijven we drie dagen en dan op naar huis.

• 20 Oktober 2015 - 09:44

Hans & Petra:

Geweldig wat jullie allemaal gedaan en meegemaakt hebben! We willen straks heel graag jullie fotoboek zien! Nog heel veel plezier de laatste dagen. Groetjes Hans, Petra, Kirsten en Carmen xx

• 20 Oktober 2015 - 09:54

Lianne:

Ja het is hier ook echt heel leuk! De foto's die hier staan zijn maar een hele kleine greep van de hoeveelheid die we hebben gemaakt. Ik kom het fotoboek graag laten zien als het af is!

• 20 Oktober 2015 - 12:21

Oma.:

We zijn ook blij als je weerthuis bent.
    Manon komt vandaag wel eten en brengt loena mee.
    Groetjes Oma

• 20 Oktober 2015 - 12:24

Lianne:

Hoi oma,

Dat is gezellig! Leuk dat Luna ook mee komt, vindt ze vast heel leuk. We komen snel weer langs!

• 21 Oktober 2015 - 12:09

Yvonne Veen:

Geniet er nog even van fijne terug vlucht groetjes van ons